Ţie ţi-era poftă de vişine, mă ţineai de bluză, of, mă ţineai de ea, aproape că ai fi smucit-o, aveai ochii în lacrimi, plângeai să nu te las, ochii apoşi şi mari prinseseră deja umbre, ţin minte bine, cerul era ca o zebră imensă atunci, din el îţi alunecau comete pe pleoape. „sunt aici, langa tine, stai liniştit, dragul meu!” Eh, cerul acela înstelat… cerul cu toate stelele lui, cum mai clipoceau ele ca nisipul auriu în apa unui acvariu rotitor! Aşadar ţie ţi-era poftă de vişine, eu îţi adusesem doar lapte şi cornuri. „Patty, eu vreau vişine. De ce nu mi-ai adus vişine, Pat?” Mie îmi venea să plâng, dar nu aveai de unde să ştii asta, nici nu ţi-aş fi spus. Îmi ascundeam ochii, priveam în altă parte, da, era un tablou cu un desen animat, cu Wallee cred, tu îl ştii pe Wallee, tu îl ştii prea bine pe Wallee, Alex. Şi aş fi plâns chiar acolo în hohote, dar nu aş fi vrut ca tu să vezi asta, mai ales atunci. În plus, mi-era frică de laşitatea şi de neputinţele mele. Iar ţie îţi trebuiau doar niste vişine, Alex, şi eu m-aş fi făcut atunci mică de tot, ca o vişină, şi te-aş fi lăsat să mă pui într-unul din paharele alea de sticlă, aş fi alunecat printre bomboanele din pahar, aşteptând să îţi termini cornul cu lapte, doar de aş fi ştiut că nu ai fi rămas singur, atât de singur, tu, mai mult un copil decât altceva, cu ochii tăi plini de umbră, cu genele şi cu pleoapele tale pe care se jucau atunci cometele, Alex. Da, cometele, era ca şi când peste întreaga lume ar fi început să ningă, cu fulgi mari, „la fel de mari ca stelele, Alex”. Alex, să ştii că nu eşti tu de vină, nu ştiu cine e de vină, poate poştaşul. Nu, nu e Wallee, cum să fie de vină Wallee că nu ai primit niciun răspuns încă? O să vină, da, Alex, la fel cum vin primăverile, cu o spuză de cărăbuşi si de albine.

Lasă un răspuns

